Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stanovení těkavých a netěkavých produktů dusitanu v uzeninách
Hlávka, Jan ; Sobotníková, Jana (vedoucí práce) ; Čabala, Radomír (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou stanovení produktů dusitanu v uzenářských výrobcích za pomoci plynové chromatografie. V první části této práce byla vyvinuta extrakční metoda pro stanovení 4-kyanofenolu a N-nitrosoprolinu ve vzorcích uzenářských výrobků za pomoci plynové chromatografie s tandemovou hmotnostní detekcí. Pro extrakci analytů ze vzorků uzeniny byl použit roztok 1% kyseliny mravenčí v acetonitrilu. Z důvodu nižší těkavosti analytů bylo nutné před každou analýzou provést jejich derivatizaci pomocí N,O-bis(trimethylsilyl)trifluoracetamidu. Pomocí této metody bylo provedeno stanovení 4-kyanofenolu a N-nitrosoprolinu ve vybraných vzorcích uzenin. Pro kvantifikaci těchto analytů byla, z důvodu silného matričního efektu, použita metoda přídavku standardu. U vybraných druhů uzeniny bylo sledováno, zda se koncentrace analytů ve výrobcích s různým obsahem masa liší či nikoliv. V závěru této práce byla provedena validace metody pro stanovení těkavých N- nitrosaminů v uzenářských výrobcích pomocí plynové chromatografie s chemiluminiscenční detekcí. Analyty byly N-nitrosodimethylamin, N-nitrosodiethylamin, N-nitrosodibutylamin, N- nitrosopiperidin, N-nitrosopyrolidin a N-nitrosomorfolin. Na základě výsledků zvolených výkonnostních charakteristik bylo zjištěno, že tuto metodu je možné...
Úspěšnost prodeje masných výrobků v obchodním řetězci ENAPO
Zavadilová, Tereza
Diplomová práce se zabývá prodejem uzenářských výrobků v maloobchodním řetězci ENAPO OBCHODNÍ, a.s. Prodeje těchto výrobků byly analyzovány v prodejně ENAPO v městysi Švábenice. Prodeje probíhaly v měsících srpnu, září a říjnu roku 2017. Bylo provedeno vyhodnocení oblíbenosti dodavatelů uzenářských výrobků podle počtu jejich prodávaných výrobků a na základě srovnání prodejnosti stejných produktů od různých dodavatelů. Byl zjištěn vliv prodeje uzenářských výrobků ve dvou po sobě jdoucích akcích na celkovou prodejnost výrobků. Byl zkoumán prodej zlevněných uzenářských výrobků ve sledovaném období. Práce se dále zabývá obchodní přirážkou, kterou maloobchod u uzenářských výrobků uplatňuje. Je vykreslen trend prodejnosti vybraných uzenářských výrobků. Řešenou problematiku doplňují názory respondentů na prodej uzenářských výrobků v prodejně, na jejich kvalitu, cenu a informovanost zákazníků o prodeji akčního uzenářského zboží. Na základě zjištění byla navržena doporučení pro zlepšení prodejů uzenářských výrobků v prodejně.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.